Chcielibyśmy podzielić się z Państwem radosną nowiną. Pod koniec roku szkolnego miało miejsce oficjalne otwarcie nowej sali terapeutycznej w naszej szkole. Sala Doświadczania Świata sfinansowana została z budżetu Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią na potrzeby rozwojowe naszych uczniów. Czerwona wstęga została przecięta przez Starostę nakielskiego pana Krzysztofa Błońskiego, członka zarządu powiatu pana Tomasz Miłowskiego i dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Szubinie pana Tomasza Lewandowskiego.
Drzwi zostały otwarte dla dzieci i rodziców w dniu Święta Szkoły 7 czerwca br. Zarówno dzieci, jak i rodzice byli pod dużym wrażeniem bogatego wyposażenia terapeutycznego i uroku podwodnego świata.
Tak wyposażona sala umożliwia dzieciom lepsze poznawanie i doświadczanie świata, ułatwia odbiór i interpretację bodźców pochodzących z otoczenia, a także zapewnia odprężenie, wyciszenie i wypoczynek. Osoby z niej korzystające na nowo postrzegają świat, bardziej spontanicznie i osobiście. Sala ta, to świat przeżyć, w którym dziecko czuje się dobrze, ma swobodę i możliwość wyboru bodźców oraz czas koncentrowania się na nich. Bodźce pozwalają na odpoczynek, połączony z biernym ich odbiorem. Sala ta ma również za zadanie zapewnić komfort psychofizyczny i bezpieczeństwo, wprowadzić w stan relaksacji, odprężenia i wyciszenia, zachęcić do nawiązywania kontaktu. Przebywanie w Sali Doświadczania Świata jest indywidualnie dostosowywane do potrzeb i możliwości dziecka, dlatego 100% uczniów naszej szkoły może być zaopiekowane taką formą terapii. W Sali Doświadczania Świata zmierzamy z jednej strony do aktywizacji uczestnika poprzez stymulację wielozmysłową, z drugiej zaś do osiągnięcia efektu relaksacji, wyciszenia, uspokojenia. Terapia w Sali Doświadczania Świata ogranicza zachowania agresywne lub autoagresywne, różnorodność oferowanych bodźców odciąga dzieci od zachowań niepożądanych, które na co dzień dezorganizują zajęcia i uniemożliwiają im prawidłowe funkcjonowanie. Dzieci nadpobudliwe wyciszają się i uspokajają, natomiast dzieci bierne i zahamowane wykazują większą aktywność, zainteresowanie oraz chęć poznawania i działania. Terapia ta umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z dziećmi w spektrum autyzmu, poprawia samopoczucie, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa, doskonali spostrzeganie oraz rozwija zainteresowania, wywołuje zadowolenie i ułatwia pokonywanie lęku.